4.05.2015

Ölü Ozanlar Derneği (1989)


Yatılı bir okul, oldukça farklı bir edebiyat öğretmeni. Bu faklı öğretmen öğrencilerine kendileri gibi olmayı anlatacak, anı yaşamayı öğretecek. Ezbere bilgi yerine kendi akıllarına güvenmelerini isteyecek. Utangaç öğrencisi, ailesinin yüzünden hayallerini gerçekleştiremeyen bir diğer öğrenci... İnsanlar farklı olanları sevmez, kendilerinden görmezler. Edebiyat öğretmeni de sevilmeyecek; Ölü Ozanlar Derneği üyesi birkaç öğrenci haricinde.

Biliyorum, tam olarak konudan bahsetmedim. Yalnızca izleyin istiyorum çünkü. Uzun zamandır özellikle sonlara doğru beni oldukça etkileyen bir film izlememiştim. Müthiş bir film değil ama size yaşamayı hissettirecek o nadir filmlerden. Böyleleri çok az. Değerini bilmek lazım; izlediğim için çok mutluyum ama siz de izleyin istiyorum. Tabi ki film Robin Williams klasiklerinden. Genç Robin Williams'ı izlemek de oldukça keyifliymiş. 

Kendiniz olmanın, yaşamınızın, dakikalarınızın, hayallerinizin kıymetini görmek, Carpe Diem kelimesinin anlamını kavramak istiyorsanız, nasıl yaşayacağınızı öğrenmek istiyorsanız, uzun zamandır kendiniz değilseniz, mutsuzsanız, tembelseniz izleyin. Siz ne istiyorsunuz? Hayatta nasıl yaşamak istiyorsunuz? Kim olmak istiyorsunuz? Ne için yaşamak istiyorsunuz?

Bu arada bir gün dövme yaptırmaya kesin olarak karar verirsem ne yaptıracağımı buldum sanırım; Carpe Diem ! :)
Millet, kendi sesinizi bulmak için çabalamalısınız. Çünkü ne kadar uzun beklerseniz, bulmanız o kadar zor olur. Thereau demiştir ki, "Çoğu insan hayatını büyük bir çaresizlik içerisinde geçirir." Siz böyle olmayın! Bırakın bunu!
 Ağlamak değil gülmek için sebepler arayın.
 Ormana gittim; çünkü bilinçli yaşamak istiyordum. Hayatı tatmak ve yaşamın iliğini özümsemek istiyordum. Yaşam dolu olmayan her şeyi bozguna uğratmak ve ölüm geldiğinde aslında hiç yaşamamış olduğumu fark etmemek için.
 İçimdeki barbarca çığlığı dünyanın çatısından haykırıyorum.
 Eğer insan, güvenle hayallerinin peşinden giderse hiç beklemediği başarıyla karşılaşır.
 Kim ne derse desin, sözcükler ve düşünceler dünyayı değiştirebilir.
 Sana gülmüyoruz, sana doğru gülüyoruz.
 Carpe diem'i dinleyin. O size yol gösterecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder