2.05.2015

Özgürlük Yazarları

Fredom Writers yani Özgürlük Yazarları 2007 Amerika yapımı bir film. Özgürlük Yazarları Günlüğü isimli bir eserden uyarlandı. Yani film tamamen gerçeklere dayalı. Belki de beni bu yüzden çok etkiliyor, bu yüzden en sevdiğim filmler listesinde yer alıyordur.

Erin Gruwell rolünü canlandıran Hilary Swank acemi bir İngilizce öğretmenidir. İlk öğretmenlik deneyimini oldukça kötü şöhrete sahip dersleri zayıf birinci sınıf öğrencileriyle yaşayacaktır. Üstelik bu öğrenciler yalnızca kötü notlara sahip basit birer öğrenci değildirler; neredeyse hepsi bir çetenin üyesidir. Hepsi çete savaşlarında bir yakınını kaybetmiştir. Aile sorunları, erken yaşta edindikleri kötü hayat tecrübeleri, bulaştıkları pis işler...Erin Gruwell oldukça idealist bir öğretmen olmanın da getirdikleriyle asla pes etmez. Öğrencilerinin hayatlarını değiştirmek için elinden gelen her şeyi yapmak için uğraşır. Sonunda öğrencilerinin hepsi üniversiteye gidecek, ailelerinde ilk kez üniversiteye giden kişiler olacaklardır. Seslerini duyurmak için Özgürlük Yazarları Günlüğü isimli bir kitap yazarlar ve bu kitap bir filme de ilham olur.

Öğretmen olmak isteyenlerin mutlaka izlemesi gereken bir film diye düşünüyorum; özellikle de lisede öğretmen olacaksanız. Ben de gelecekte bir gün öğretmen olmayı istiyorum ve bu film hayatımda bana ilham olabilecek filmlerden bir tanesi oldu. Bir işi gerçekten severek yaptığınızda başarı kaçınılmaz olacaktır. Olay idealist olmak değil bence; olan yapacağın işi sevmek. Kendimizi ve çevremizdeki insanların hayatını iyileştirme gücüne sahip olmak; bu müthiş bir şey bence!

Film 10 üzerinden 7.4 gibi bir puan almış. Hilary Swank başrolde ve rolün üstesinden iyi gelmiş. Gerçi oyuncuların hepsini başarılı buldum. Patrick Dempsey, Harry Potter'dan da kötü kişileri canlandırmasına alıştığımız Imelda Staunton ve diğerleri...Filmin her şeyini sevdim bir de müziklerini de sevdim. Soundtrack albümü BURADAN dinleyebilirsiniz.

İzledikten sonra bir kere daha kitapların, yazmanın insanın hayatını nasıl değiştirebileceğini anladım. Ben de kitaplar sayesinde kendi benliğimi bulmuş, hayatın zorlukları karşısında yalnız olmadığımı anlamıştım. Neden okumayı, günlük yazmayı hiç bırakmadığımı anladım. Bu dünyada en büyük sihir kitaplar. J. K. Rowling'in de dediği gibi, "Kitaplarımdaki türden sihirlere inanmıyorum. Ancak iyi bir kitabı okurken son derece sihirli şeylerin olabileceğine inanıyorum.”

Yaniii filmi seveceğinizi düşünüyorum. :) Bir de siz siz olun sevmediğiniz işi yapmayın, sevmediğiniz işinizi seviyormuş gibi de yapmayın.

Gerçek Özgürlük Yazarları:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder