Hayaller&Gerçekler

"Her gün yüzlerce hayal kurarsın hiçbiri gerçek olmaz. Ama bir gün bir gerçek yaşarsın hiçbir hayale sığmaz." 


Ortaokulda seminere gelmiş bir kimse ergenliği anlatırken şöyle bir cümle etmişti; ergenlik hayal kurmaktır, hem de bolca. Ergenliği sonuna kadar yaşamış biri olarak bol bol hayal kurdum. Hayal etmeyi sevdim. Hayal kurmak kim olduğumu bulmama yardım etti beni ben yapan şeyler hayallerimde oluştu. Gerçekte yapamadığım ve ulaşamayacağım şeyler benim oldu. Ancak 20 yaşıma ulaştığım günden beri hayatımdaki toz bulutları kayboldu. Gerçekler beni çepeçevre sardı. Hayal kurmak hayatımda o kadar da yer kaplamamaya başladı. Tek istediğim gerçeklerdi. Hayallerimdeki ben kendini gerçekleştirmek isteyen bir kuş misali uçup gitmek ister gibiydi. Zaten ben de farkettim ki hayaller bana yetmemeye başladı ve gerçekler çok daha büyülüydü. O günden beri yani 20 yaşıma bastığım ilk günlerden beri (Blogumu açtığım zamana tekabül eder) hayatımı daha iyi yapmak için yapıyorum ne yapıyorumsa he tabi bir de kendim olarak sevdiğim ne varsa, gerçekleştirmek istediğim ne varsa onlar için. 

Ve bazen hayat çok tuhaf. Çünkü milyonlarca hayal kurarsın, hayallerde yaşarsın. Ancak yaşadığın bir gerçek seni tuz buz eder. Bu iyi anlamda da kötü anlamda da olabilir. Hadi gelin kabul edelim; kurduğumuz hayalleri gerçekleştirmediğimiz sürece onların hiçbir önemi yoktur. Aksine bir gerçeği yaşamak hayatımızın tüm akışını değiştirir. Büyülüdür ve unutulmazdır. Bunun sebebini de elbet biliyorum. Çünkü hayaller kolaydır; oturursun bir köşeye kurarsın. Gerçeklerse zordur, sık sık monotonun dışına çıkmaz. Bir çıktı mı da geri dönüş yoktur. 

Çevremde hep hayalleri hedefleri olan biri olarak bilindim. Bazen hayalperest olarak da adlandırıldım. Bu yüzden ciddiye alınmadığım da olmadı değil. Ancak o kimseler aslında gerçekperest olduğumu anlayamadılar. Çünkü onları birer hayal yapmaktan kurtarıyorum. Gerçekleştirmek için ve hedefe ulaşmak için uğraşıyorum. Hayatımın geri kalanında da yapacağım gibi. Bu yüzden benim için kıymetliler. 

"Hayat sadece hayalleri olan insanlar için farklı anlama sahiptir." 

"Bir yerde yol ikiye ayrıldı. Ve ben daha az geçilmiş olanını tercih ettim. Tüm farkı yaratan da buydu."

Demem o ki hayalperest ve ütobik olarak adlandırılmış biri olarak hayallerinizi birbir gerçekleştirmeye başladığınızda insanlara iyi birer ders vermiş oluyorsunuz. Ve hayatta en büyük eğlence başkalarının yapamazsın dediklerini yapmak. Hayal kurmaktan korkan insanların esiri olmayın. Dünya hayallerle ve onları gerçek yapmak isteyenlerin etrafında dönmekte.

Yorumlar

Popüler Yayınlar