22.07.2015

Kendi Başına


İnsan kendi başına kalmayı bilmeli. Sadece kendine güvenip, başkaları olmadan da yaşayabilmeli. Sırf zorunda olduğu için değil de; zevk alarak da yapmalı bazen. Kahvesini alıp bir kitaba dalmalı, yürüyüşe çıkmalı belki de tek başına sinemaya gitmeli. İnsan hayattan uzak kalmak istediğinde kendi başına kalmaya cesaret edebilmeli. Mesela ben yalnız kalıp doyasıya yazmayı seviyorum, yürüyüşe çıkmayı ve bir film açıp izlemeyi, kitap okumayı...

Yanımızdaki insanları ne kadar seversek sevelim yorulduğumuz zamanlarla karşılaşabiliriz. Bazen tek başımıza kalmak zorunda kalabiliriz. Kendi başıma olmayı, geçen yıl üniversiteye başladığımda bir ana kuzusu olarak ilk defa evimden ayrıldğımda öğrendim. Yalnızlığa bodoslama daldım. Kendi başıma olmayı öğrendim. Sonra sırf zorunda olduğum için değil de istediğim için arkadaşlıklar kurdum. Doğrular ve yanlışlar yaptım hepsi bana özgü. Özgürlüğü de tattım böylece. Annemin bana verdiği özgürlüğü bu sefer o olmadan devam ettirdim. Bu daha farklıydı.

Aslında bu konuda söylenebilecek çok şey var çünkü kendi başına olmayı öğrenmek çok değerli. Evet bu da öğrenilebilecek bir şey bana göre diğer pek çok şey gibi. Hayatın anahtarı olan şeylerden biri. Utangaçlığı yenmekle de âlakalı. Çünkü bir araştırmaya göre utangaç insanlar hayatlarının fırsatını sırf bu yüzden kaçırabiliyorlarmış. Zaten hayat kısa. Utangaçlık ya da başka bir sebep uğruna tek başına yola çıkmaktan korkmak çok acı olurdu. Biraz cesaretle kendi başımıza yola çıkıp özgülüğü yaşamak ve gelecek günlerde bir adım daha kendi başımıza kalmayı öğrenme dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder