2.07.2015

Tanrıçalar Dönemine Geri Dönüş


Tanrıçalar dönemine geri dönüyoruz. Sihirli hikayelerin yazarı P. C. Cast Tanrıça serisiyle karşınızda. Gece Evi serisinde oluşturduğu vampir dünyasıyla sevdiğimiz yazar şimdi de mitolojik ve masalsı hikayesiyle bizleri kucaklıyor. Gece Evi kitaplarını kızıyla birlikte yazdığını duymuştum. Buna pek özenmiştim ne yalan söyleyeyim. Ancak tanrıça serisini tek başına yazıyormuş. Seri toplam yedi kitaptan oluşuyor. Kitaplar sırasıyla söyle:
  1. Deniz Tanrıçası
  2. Bahar Tanrıçası
  3. Işık Tanrıçası
  4. Gül Tanrıçası
  5. Aşk Tanrıçası
  6. Truva Tanrıçası
  7. Efsane Tanrıçası
Hikaye karakterleri ölümlü ve sıradan insanlardır ancak çeşitli olaylar sonucu kendilerini sihirli ve mitolojik dünyada bulurlar. Dünyada basit birer insanken sihirli ve masalsı dünyada ise birer tanrıça haline gelirler. Serinin genel konusu bu. Ancak her kitapta farklı karakterler, mekanlar ve maceralar var. Bu seride ilk olarak Gül Tanrıçası kitabını okumuştum. Şimdi de Deniz Tanrıçası'nı bitirdim. Deniz Tanrıçası'nı uzun zamandır okumak istiyordum. Küçükken kuzenimle her denize gidişimizde deniz kızı olduğumuzu hayal ederdik. Bu kitabı okumam gerek diye hep düşünüyordum. Ancak Gül Tanrıçası'ndan daha zayıf bir kurguya sahipti. Serinin ilk kitabı olmasından kaynaklanıyor olabilir. Gül Tanrıçası beni daha fazla etki altına almıştı. Mekan tasvirleri daha ayrıntılıydı ve sanki film izliyormuşum hissi uyandırmıştı.  Ancak Denizlerin Tanrıçası olma fikri oldukça büyüleyici. Beni kitabı okumaya iten de buydu. Hoş zaman geçirmek için ve masalsı diyarlarda gezinmek için keyifle okuyabilirsiniz. Masalların yetişkinler ve genç insanlar için yeniden ve farklı bir şekilde kaleme alınmış biçimi. Her zaman masalları sevmiş biri olarak beğendim ben. Tüm seriyi okumayı düşünmüyorum bu iki kitapla yetineceğim. Artık daha gerçekçi hikayelerin cazip gelmesi bunda etken. Gerçekten artık büyüdüm sanırım. 

Fantastik kitapları seviyorsanız önerebileceğim bir kitaplar dizisi. Hatta son zamanlarda yazılanların arasında en iyilerden. Kendi adıma Stephenie Meyer ve büyük hayranı olduğum J. K. Rowling yeni birer fantastik eser ortaya koymadığı müddetçe fantastik roman dönemini kapatıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder