1.07.2015

Tercihler ve Yollar


Sürekli değiştim, hobilerim de öyle. Hayatımda değişmeyen tek şey yazmak oldu. Sanki bunun için var olmuşum gibi, dünyaya bunun için gelmişim gibi. Blog yazmaktan, günlük yazmaktan vazgeçememin sebebi de bu sanırım. Bazen öyle oluyor ki saatlerce başından hiç kalkmadan yazabilecekmiş gibi hissediyorum. Mesela edebiyat okumam verdigim en doğru karar. Hatta şu anda hayatımda vermiş olduğum en doğru karar. Hangi bölüm beni daha fazla mutlu ederdi bilemiyorum. Bir zamanlar tiyatroyu seviyordum, sonra keman, yüzmek şimdi de fotoğraf çekmek. Bunların yanında yazmak hep oldu; tabi okumak da öyle. Bunları neden mi yazıyorum? Yapacağimız iş ve tercihler hayatımız boyunca bizimle birlikte gelecek. Tıpkı bir gölge gibi. Üniversite tercihlerinin yapıldığı şu dönemde bazı saçmalıkların son bulmasını istiyorum. Ben şanslı olanlardanım ancak etrafımda bölümünü sevmeyen birçok insan var. Sırf okumak için okuyan bir sürü edebiyat öğrencisi. Özellikle de edebiyat sevmeden nasıl okunur ki? Matematik? İşletme? Ya ekonomi? Hayat tercihlerden ibaret ve kararlarımız için mücadele etme iradesi de bize ait. Mutlu olmak bir tercih. Sizin yolunuz hangisi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder