22.07.2015

Uzak Ufuklar


1992 yapımı ve ben henüz doğmamışken çekilmiş kalbimi çalan bir film var size ondan bahsedeceğim. Asıl adı Far and Away. Nicole Kidman ve Tom Cruise ikilisini izliyoruz bundan yirmi üç yıl öncesinde. İlk izlediğimde ben bu filmi nasıl izlememiş olabilirim diye düşündüm. Tıpkı Aşk ve Gurur gibi bin kez daha izlemeyi düşünüyorum. Zamanla replikleri falan da ezberlerim herhalde. O kadar sevdim. Çok iyi bir film, bana güvenin gerçekten iyi.


Bundan çoook eski bir zamanda haksızlığa uğrayan bir genç adam ki bu Tom Cruise oluyor; intikam duygusuyla haksızlığa uğradığı adamın evini yakmaya karar veriyor. Evi yakmayı bir türlü beceremiyor ve yakalanıyor.  Ancak evin kızı babasının baskısından kurtulmak umuduyla çocuğu kurtarıp onun peşinden New York'a kaçıyor. Evin kızı rolünde Nicole Kidman var. Tabi ki kaçmadan yanına birkaç şey almayı ihmal etmiyor; ancak New York' a varır varmaz tüm her şeyi çaldırıyorlar. İşte asıl macera da buradan sonra başlıyor. Kendilerini geçindirmek ve para kazanmak için çeşitli işlere atılmak zorunda kalmaları da cabası. Umdukları gibi hayallerine kavuşabilecekler mi? Ee ondan sonrasını izleyip görün. 


Bana filmi sevdiren şey tabiki aşk hikayesi. Ama yalnız bu değil. Uzak ufukların cazibesi de var. Dünyayı gezme hayallerime cuk oturan bir film. Dünya koskocaman. Bir yere çakılı kalmak da nesi?


Eski yapım filmler bir başka güzel sanki. Daha bana göre. Modern zaman içinde sıkışıp kalmış ruhlara biçilmiş kaftan. Keşke o zamanlarda yaşasaydım diyorum. Pek bu zamanların kızı değilim. Ruhum daha gerilerde; mektupların çok değerli olduğu zamanlarda.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder