2.08.2015

Aşka Yolculuk


Çok duygusal ve romantik bir film hakkında birazdan bir şeyler yazacağım. Ama öncesinde aşktan bahsetmeden edemeyeceğim. Bir kere, aşkın ne olduğu konusunda biraz fikrim olmasına rağmen kendimi bu konudan uzak tutmanın ruh sağlığım açısından iyi olacağına karar verdim. Çünkü henüz beni kırıp dökmeyecek ve benim de kırıp dökmeyeceğim birisiyle karşılaşmadım. Filmlerdeki ya da kitaplardaki gibi bir aşk beklemiyorum tabiki. Bu çok saçma olurdu. Ama filmler ve kitaplar bu konuda beni yeterince tatmin ederken aşka yaklaşmadım. Kim bilir belki de gerçekten sevebileceğim birisi çıkar da Aşk ve Gurur filmini sırf Bay Darcy'ye olan hayranlığımdan dolayı 365. kez izlemeyi bırakırım.


Çoook öncelerden izleyip belleğimde birkaç sahnesi kalmış bu filmin. Çok sevmişim demek ki; o kadar çok film izledim ki çok sevdiklerim haricinde pek aklımda kalmazlar çünkü. Ama unutmuşum tabi; gerçi unutmasam kaç yazar biraz önce de söylediğim gibi Aşk ve Gurur'u milyon kere izlemiş birisiyim ben.  Aşka Yolculuk da en az onun kadar romantik. Orjinal ismi Leap Year. Amy Adams başrolde.Anna karakteri erkek arkadaşına evlenme teklif etmek ister. O kadar gözü pek. Bunun için de kadınların erkeklere teklif edebildiği bir yere doğru yolculuk eder. Ancak hiçbir şey istediği gibi gitmez. Ona yardım edecek bir araba kiralar. Arabanın sahibi de ona yardım amacıyla değil de son derece gerçek bir amaç uğruna yani kazanacağı para için kadına yardım eder. Yolu son derece izbe yerlere rastlar, bavulunu çaldırır işte sonra kalbini çaldırır. İlk başta nefret ettiğimiz insanlara daha sonra aşık olma ihtimalimiz de oluyormuş demek ki. Ayrıca eğer esas adam esas kıza sırf güzel olduğu için yardım etmeyi kabul etseydi bu kadar beğenmezdim filmi. Kıza şoförlük yapıp parasını alma derdindeydi oysa; hatta sıcacık evinden ayrılıp bir deli kadının peşine takılmak hiç de cazip gelmemişti başlarda. Bir kadının erkek arkadaşına evlenme teklif ettiği nerde görülmüş?

Ufak bir aşk üçgeni çıkıyor karşımıza. Anna erkek arkadaşına duyduğu aşkı sorgulamaya başlıyor. Sanki ona duyduğu hisler gerçek değil. Erkek arkadaşı resmen onu bu evlenme teklifine sürüklüyor. O kadar umarsız ki gıcık oldum. E tabi Anna da gerçekten aşk sandığı şeyi gerçek bir duygu hissedince farkedebiliyor.


Film boyunca güzel manzaralara da şahit oluyoruz. Bir yol hikayesi daha. Al işte gene karşıma çıktı mı bir yol filmi? Yok yok illa atacağım kendimi yollara ondan sonra huzur bulacağım sanırım.

Güzel manzaralar eşliğinde gerçek bir aşk hikayesi izlemek gibisi yoktur. Keyifle izlemeniz dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder