4.08.2015

Kişisel Gelişim Saçmalık Değildir


Bu tarz kitaplar okuyarak yol, yöntem öğrenen biri olarak bu tarzdaki kitapları çoğu kişinin aksine saçmalık ve işe yaramaz olarak görmüyorum. Bilakis faydalı olarak görüyorum. En çok faydalandığım konuysa mutluluk konusu oldu. Gerçek ve uzun vadedeki mutluluğu kazanmanın yöntemleri konusunda son derece faydalı bilgiler edindim. Sizlere de bu konuda önerebileceğim bir sürü kitap var. İlk kişisel gelişim kitabım çoğunun da bildiği Mümin Sekman kitaplarından birisiydi. Osho'nun bu alandaki videoları, Elizabeth Gilbert'ın Ye Dua Et Sev romanı, Nick Vujicic hayat öyküsü, okulumuza seminer için gelen Doğan Cüceloğlu; konuşması ve kitapları bana ilham olanlardan yalnızca bazıları.

Ve kişisel gelişimde belli başlı yöntemler vardır. Bence bu yöntemler odaklanıp uygulanabilirse mutluluk ve istenilen şeyler kazanılabilir. Bunlardan bazıları şunlar gibi (En azından bana kişisel gelişimin kattıkları);
~Şu ana odaklanmak ve şimdide yaşamayı başarmak.
~Kendini hatalarınla ve kusurlarınla kabul etmek.
~Önce kendini sevmeyi öğrenmek.
~Kendini başka insanlarla karşılaştırmamak.
~Seni mutlu eden şeylere odaklanmak. Mesela mutlu eden şarkılar dinlemek, eğlenceli filmler izlemek.
~Sahip olmadıklarımızdan çok sahip olduklarımıza odaklanıp şükür etmek.
~Baktın depresyona sürükleniyorsun bir saatte olsa yürüyüş yapmak, her gün az da olsa dışarı çıkmak.
~Zihnini kendinden uzaklaştıracak şeyler yapmak; mesela kitap okumak, bisiklet sürmek, arladaşlarla muhabbet etmek, gezmek...
~Ertelemeyi ve tembelliği yenmeye çalışmak.
~Gülümsemek.
~Kendinden daha yüce bir güce sığınmak ve dua etmek. 
~Cesur olmaya çalışmak (Osho'ya göre cesaret insanı mutluluğa götürür). 

Ne olursa olsun bence insan kendi hayatı hakkında en azından mutluluk konusunda söz sahibi. Kişisel gelişim de bazı şeyleri teoriye döken bir alan. Tabiki teoriyi gerçek hayata geçirmek kolay bir şey olmasa da yola çıkmadan insan bazı şeyleri öğrenebilir. Yol, yöntem, çözüm  öğrenebilir. Kişisel gelişim de yenilenmek ve değişmek isteyen insanlara ilk başta rehberlik edebilir.


Not: Fotoğraflar bana aittir :)

2 yorum:

  1. Akranlarımıza göre kendini geliştirip , bir baltaya sap olmak eziklik ama melankolik tavırlar sergileyip , vurdumduymazlıktan öte adım atmamak , her eksikliği 'ekşici'liğe vurmak , hayatı bir bira bir kahve olarak tanımlamak cool'luk. Yazı cok guzel , blog başlığın da bence cok ozel.Ben yeni blog actım ama geç kalmışım.Cok farklı bakış acılarını ve hayatları tanıyorum. Devam et yazmaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. Ben de zaten çoğunlukla yaşıtlarımla uyusamam. Bloguma hoşgeldin. Geç olsun güç olmasın. :)

      Sil