31.01.2016

Hayatınızı Daha İyi Yapmanın Birkaç Basit Yolu

İlk olarak kişisel gelişim konusunda profesyonel olduğumu söyleyemeyeceğim. Ancak benim de kendi hayatımda uyguladığım birkaç şey var iyi hissetmek için. Aslında birazdan yazacağım tüm bu şeyler başta bana ait olanlar. Herkesin yapmaktan hoşlanacağı farklı şeyler olabilir. Amacım, sizin hayatınızı daha iyi yapanlar listenize  örnek olmak. Yani istediğim belki de bu yazıyı okuduktan sonra kendi sevdiğiniz şeyler ve hayat hakkında düşünmeniz; belki de elinize kalem kağıt alıp bir liste oluşturmanız.


1. Kitap Okumak: Evet, en azından günde on beş dakika kitap okumak hayatımı iyi yapan yalnızca birkaç şeyden bir tanesi. Daha önceden bir oturuşta tüm kitabı bitirmeye uğraşır bu da gözlerimi yormama neden olurdu. Ancak günde en az on beş dakika okumanın daha sağlıklı olduğunu düşünmeye başladım. Ayrıca bu kadar vakit ayırmak bile günün tüm stresini azaltmaya yetebiliyor. İnsan bazı zamanlarda kendi hayatından uzaklaşmak isteyebilir. Tüm karmaşanın içinde kitap okumak bana en iyi gelen şeylerden.


2. Kahve: Bilimsel araştırmalara bile konu oluyor kahve içme meselesi. Kahve tüketmenin kişi sağlığına da faydalı olduğu konuşulmakta. Bunun yanı sıra kahve içtiğimde tüm stresimi atmış gibi hissediyorum. Bana göre bağımlılıkların en güzeli kahve içmek. Hem faydalı hem de enerji almam için tatlı bir yöntem. Kitap okurken, ders çalışırken ya da yağmuru seyrederken kahvenizi yudumladığınızı hayal edin bir.


3. Film İzlemek: İyi bir film, bir insanın hayatını dahi kurtarabilir gibi geliyor bana. Film izlerken o kadar huzurlu oluyorum ki. Tabi ki ne izlenildiği de önemli bana göre. İnsan çok sık film izledikçe film konusunda tam bir profesyonel olmaya başlıyor ve hangi film iyidir ilk bakışta çözüveriyor. Özellikle kışın yorganımın içine girip film izlemeyi pek  çok şeyden daha fazla seviyorum. Yazları da sıcak bir gecede balkonda keyif yapmanın en güzel yolu benim için.


4. Gezmek/Yürüyüş Yapmak: Etrafınızda hiç kimse olmasa bile, güzel bir havada dışarı çıkıp temiz hava almak insana gerçekten kendisini iyi hissettirebiliyor. Ya da imkanınız varsa daha önce görmediğiniz bir yeri, bir şehri keşfetmek hayatınızı daha iyi yapmanın yollarından birisi olabilir.


5. Günlük Yazmak: Küçüklüğümden beri günlük tutmamın tek sebebi işte yalnızca bu; hayatımı daha iyi yapıyor olması. Günlük yazdığım için nereden nereye geldiğimi, hayallerimi gerçekleştirip gerçekleştiremediğimi anlayabiliyorum. Her insanın kimseye söyleyemediği endişeleri ve korkuları vardır. İşte onları sayfalara akıtmak müthiş bir duygu benim için. Kendi günlüğünüzü oluşturabilirsiniz. Fotoğraflarınızı yapıştırabilir, sinema biletlerini ekleyebilir, çıkartmalar yapıştırabilirsiniz mesela. Kısacası tamamen size ait bir defter oluşturabilirsiniz.


6. Fotoğraf Çekmek: Dünyanın güzelliklerinin farkına vardığım en iyi zamanlar oluyor. Çünkü fotoğraf çekerken daha önce farkına bile varmadığım güzelliklerin farkına varabiliyorum. Hiçbir şey düşünmüyorum yalnızca fotoğraf makinem ve ben kalıyoruz dünyada. Tüm sorunlar, dünyaya ait ne varsa yok olup gidiyor.


7. Sebep Olmadan Hediye Vermek: Ortada hiçbir sebep yokken, birilerine hediye vermek o kadar güzel ki. Böyle zamanlarda birinden hediye alsam bu kadar mutlu olamayacağımı düşünüyorum. Birilerini mutlu etme düşüncesi beni de mutlu ediyor.


8. Dua Etmek: Tıpkı günlük tutmak gibi, kimseden isteyemeyeceğim şeyleri yaratıcıma söylemek her şeyden daha iyi. Daha da iyi olan onların gerçekten istiyorsanız gerçekleşeceğine inanmak. Bir gün tüm dileklerinizin gerçek olacağını bilmek. Herkes gitse bile yaratıcınızın sizi terk etmeyeceğini bilmek düşüncesi.


9. Müzik Dinlemek/Dans Etmek: Ben genelde evde kimse yoksa dans etmeyi tercih ederim. Müziği saymıyorum bile. Cidden hayatı iyi yapan en önemli şeylerden bir tanesi müzik dinlemek.


10. Spor Yapmak: Benim için yüzmek. Suyun içinde doğmuş olmamın da etkisi olabilir tabi ki bunda ama sebep her ne olursa olsun bildiğim tek şey var, o da yüzmeye bayıldığım. Bir spor sizin hayatınızı kurtarabilir. Bedeninizi kurtardığı gibi ruhunuza da iyi gelebilir.


11. Büyükler İçin Resimli Boyama Kitapları: Kesinlikle terapi gibi geliyor insana. Kendimi bir sürü renkle boğuşurken buluyorum. Tıpkı anaokulu çocuğu gibi boyamamı en iyi yapmak için uğraşırken, kendimi kaybediyorum. Ve bu olayın en iyi tarafı.

İşte tüm bunlar benim kendi hayatımda yaptığım ve yaparken daha iyi hissettiğim bir kaç şey. Kesinlikle kendi listenizi oluşturmanızı isterim. Neleri yaparken mutlu olduğunuzu ya da olabileceğinizi de düşünmüş olursunuz böylece.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder