16.01.2016

Okumanın Büyüsü


Henüz okumayı bilmeden elimden düşürmediğim bir Hansel ile Gratel resimli masal kitabım vardı. Kitabın sayfalarını çevirirken okuyabilmenin nasıl bir şey olduğunu düşündüğümü hatırlıyorum. Hikayesini duyduğum bu masalı dinlerken ne kadar etkilendiğimi, bu zavallı çocuklara acıdığımı ve mutlu biten sonuna sevindiğimi hatırlıyorum. Okuma tutkusu sahiden de insanın içinden mi gelir ki? Sonradan da insan tutkuyla kitap okumaya başlayabilir mi?

Annem de her zaman anlatır; çocukluğunda kitap alabilmek için harçlıklarını biriktirirmiş. Çoğunlukla da okul için verilen yemek parasını. Kimsenin ona kitap oku diye zorlama yaptığını sanmıyorum. Annem hala da benden fazla kitap okur. Bazen bu okuma aşkının ondan bana geçtiğini düşünürüm. Belki sahiden de ona çekmişimdir kimbilir?

Okumak hayatımda hep oldu. Kendimi bildim bileli okurum. Dil derslerini hepsinden çok severim. Bu derslerin öğretmenlerini de diğerlerinden daha fazla dinlerim. Çocukluğumda en çok büyülü hikayeleri ve masalları severdim. Harry Potter neslinden olmamın etkisi de olabilir tabi bu. Hala etkisindeyim bu sihirli dünyanın gerçi. Hala olağanüstü olana hayranlık duyuyorum. Sanırım J. K. Rowling muhteşem bir çocukluk yaşamamı sağladı. Stephenie Meyer de çok tatlı bir gençlik yaşamamı sağlamıştı zaten. Kaldı ki bu büyülü dünyalardan 80 yaşıma da gelsem vazgeçemeyeceğim sanırım. Evet, sanırım bazı şeyler cidden insanın içinden geliyor. Sonuçta 80 yaşındaki bir teyzeye kimse zorla fantastik şeyler okutturacak değil ya!

5 yorum:

  1. Okumak çok önemli gerçekten okumayan insan kendisini bile doğru düzgün ifade edemiyor ne yazık ki. Çok güzel yazmışsın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet söyledigin gibi okumak önemli sahiden. İnsan kim olmak istediğine ve en başında tabiki nasıl insan olacağını kitaplardan öğrenir. Zira en başta insanlık geliyor. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
    2. Evet söyledigin gibi okumak önemli sahiden. İnsan kim olmak istediğine ve en başında tabiki nasıl insan olacağını kitaplardan öğrenir. Zira en başta insanlık geliyor. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Kısa yazınızdan sonra Harry Poter'den kaçış yok! son damlaymış...)))))

    YanıtlaSil