1.02.2016

Hayaller Gerçek Olmak İçin Bekler

"If you don’t act, your dreams will die in your mind." -Tony Robbins


Uzun bir zaman boyunca hayal kurmanın büyüsüne inandım. İnsan hayallerinde her istediğini olabilirdi ve her şeye sahip olabilirdi. Hayaller kurulur, bozulur, üzerine milyon tane daha kurulurdu. Düşünceler zihinde dolaştıkça dolaşır, insan asla sahip olamayacağı şeyler için yakınmaya başlardı. Bazen hayallerimde yaşamanın daha kolay olduğunu düşünmeye başladım. Hiçbir şey yapmadan gerçeklerden kaçmak ve hayal etmek ne kadar da paha biçilmez geliyordu bana. Düşünsenize oturduğunuz yerden her şeyi yapabildiğinizi. Büyülü hikayeler ne kadar da büyülüydü; mesela Harry Potter. Bir gün büyücü okuluna kabul edileceğim o mektubu bekliyor olmak eğlenceliydi. Ama büyük ihtimalle Harry Potter'ın yerinde olsaydım, o zamanki zihnimle daha birinci kitabın sonunda ölmüş olurdum. Tembelliğimden Ron'la ve Hermonie'yle tanışamaz, gerçekleri sevmediğim için asamı bile oynatmazdım.

Dünyadaki bütün güzel şeyler iyi bir hayalle başlar biliyorum. Ancak gerçekleştirilmedikleri sürece ve harekete geçilmediği sürece hiçbir anlamı yoktur. İyi bir roman önce zihinde hayal edilir, yazar onu yazmıyorsa yani gerçekleştirmiyorsa onun ne değeri olabilir? Hayal etmek basit olan yoldur. Zor olan ve asıl cesaret isteyen şeyse hayalleri gerçekleştirmeye çalışmaktır. Bunun ötesinde gerçeklerle yaşamak da önemlidir. Çünkü gerçek hayatta her zaman istediğimiz şeyler ayağımıza gelmez. Mesela kurulan hayallerle ve isteklerle, yaşanılan gerçek hayatın çatışması sonucu bir insanın depresyona girebileceğini biliyor muydunuz?

Her ne olursa olsun ve hayat ne kadar acı olursa da gerçeklik daha iyidir. Cesaret işidir ve bencil olmanın tam tersi bir şeyleri barındırır içinde. Hayallerimizi güzel süslemeye devam etmektense gerçek hayatımızı iyileştirmeye çalışmayı başarmak sanırım daha iyi olan yol.

J. K. Rowling diyor ki;

"Ben mi? Kitaplar ve zeka. Ama daha önemli şeyler var. Arkadaşlık ve cesaret. Dinle Harry, çok dikkatli ol" 

"Hem güzel, hem korkunç bir şeydir gerçek, çok özen ister."

"Düşler dünyasına dalıp gerçek dünyayı, yaşamayı unutmak doğru değildir, unutma bunu." 

4 yorum:

  1. Yazıyı ilk okuduğumda, "hayalleri çokça öven" bir metin olacağını düşünmüştüm. Ama "gerçeklik cesaret işidir" ve "hayallerimizi süsleyendeyse devam etmektense gerçeği iyileştirmek" sözleri soğuk duş etkisi yaptı. Haklısınız, en doğrusu bu. Hayal kırıklıklarıyla oturup konuşmaktansa, gerçeklerle yüzleşmeli ve onları iyileştirmeliyiz. Bu güzel yazı için minnettarım, bana birşeyleri hatırlattı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama gerćekten de oyle değil mi? Hayal kurmak en kolay yolu. Oturuyorsun ve her şey zihninde olup bitiyor. Asıl olan onları gerçekleştirebilmek. İşte bazı insanlar bu yuźden tepedeler. Hayallerini gerçekleştirme cesaretini buldukları için kendilerinde. Bu arada yorumundan sonra bloguna uğradım. Hemen takibe aldım. Çok tatlı bir blogun var:) :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Blogun çok güzel bayıldımmm, bana da beklerim ;)

    merveninevinden.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil