10.02.2016

North & South


Tıpkı Aşk ve Gurur, Jane Eyre, Emma, Küçük Kadınlar gibi Kuzey ve Güney de. Hikaye İngiltere'de geçiyor. Her zamanki gibi büyülü bir aşk hikayesi var ortada. Gerçekte böyle bir aşkı bulmanın imkansızlığı belki de beni bu hikayelere çekiyordur bilemiyorum. Kuzey ve Güney tıpkı diğerleri gibi klasiklerden. Elizabeth Gaskell yazmış, elime geçen ilk fırsatta gidip bu romanı alacağım. Size bahsetmek istediğim şey, mini dizisi. Zaten bu hikayeyle mini dizisi sayesinde tanıştım. Jane Austen tarzında bir film ararken buldum. Eskiden, hani şu televizyonların siyah-beyaz olduğu zamanlarda televizyonda yayınlanmış uzun bir dizi şeklinde. Anneme ismini söyleyince, hemen hatırladı. Benim izlediğimse yeniden BBC tarafından çekilen, dört bölümlük bir dizi.

Esas kızımız ve ailesi, güneydeki yaşamlarını bırakarak, İngiltere'nin kuzeyine yerleşirler. Kırsal bir alandan büyük ve havasız bir şehre yerleşmek aileyi üzse de bulundukları yere alışmaya başlarlar. Tabi o zamanlar İngiltere işçilerle dolu ve fabrikalar sürekli çalışmakta. Esas oğlan işte burada karşımıza çıkıyor, bir fabrikanın başında oldukça zengin ve katı birisi. Kızımızla farkları ortada; hem yetiştikleri ortam hem de kişilikleri çok farklı. Ancak ortaya büyüleyici bir aşk hikayesi çıkıyor. Cidden ama cidden böyle naif hikayelere öylesine bayılıyorum ki! İtiraf ediyorum, dizinin sonunda ağladım. Gerçekte böyle bir aşk bulunamayacağını düşündüğümden ama; sonuyla ilgisi yoktu. Blogumda daha önce bahsetmediğim için Jane Austen hayranı olduğumu bilmiyorsunuz. Siz de bu tarz hikayelere bayılıyorsanız, hiç düşünmeden bu mini diziyi izleyin.


Dizinin başrolünde Hobbit filmlerinden tanıdığımız Richard Armitage var. Sırf bunun için izlenir dizi. Bu kadar karizmatik bir insan görmedim ben. Şaka yapmıyorum, cidden görmedim :) Dönemin kıyafetlerini saymıyorum bile. İngiltere'ye hep istemişimdir gitmeyi ancak şu anda daha da çok istiyorum gitmeyi. Ayrıca Margaret Hale karakterine çizdikleri rol hoşuma gitti. Cesaretli oluşu, ayaklarının üzerinde duruyor olması, pek çok kız gibi evlililik diye tutturmuyor oluşu, zayıf karakterli olmak yerine güçlü bir kadın profili çiziyor oluşunu beğendim. Kısacası hayatımı etkiledi dizi. Ve artık aşktan ne bekliyor olduğumu biliyorum; tek endişem sahiden böyle bir aşk gerçekten var mı, sorusu.


2 yorum:

  1. Ben çok severim bu tarz yapımları ellerine sağlık haberdar olmuş oldum :) En kısa zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) Yorum için de teşekkürler....

      Sil