11.06.2016

Sadece Yaşa!


Düşünmemek bu kadar zor olabilir mi? Bazen insan, her bir şeyi düşünmediği o zamanları özlemiyor değil. Cidden. Bu kadar düşünmesek, sadece yaşasak ve kafamızdaki şu prangaları bir şekilde kırsak... Nasıl olurdu? Her şeyi en ince ayrıntısına kadar düşünmüyor olsaydım acaba nasıl bir insan olurdum diye hayal ediyorum bazen. İçimden geldiği gibi davranan biri olsam, mantığının yanına duygularını da koyabilen bir insan olsam nasıl biri olurdum diye... Aslında biliyorum nasıl bir insan olacağımı. Biliyorum ama gene düşünmekten, hayata geçiremiyorum. Bazen, 'çok düşünme, sadece yaşa' insanlarından olmak istiyorum. Sanırım bu birazcık benim sloganım olmalı; 'bu kadar düşünme, sadece yaşa!'.


Eğer çok fazla mantığınızı ortaya koymaya başlarsanız, ve duygularınızı geri plana atıp, çocukluğunuzu kaybetmeye başlarsanız despot bir insan haline gelirsiniz. Biliyorum, çünkü son zamanlarda 'ben ne yapıyorum?' demeye başladım. Son zamanlarda duygularımı görmezlikten gelmeye başladığımı hissettim. Sonra bu beni mutsuz ediyordu, bunu fark ettim. Oysa hayatta en önemli şey mutlu olmak ve mutlu etmek değil miydi? Çabuk sinirlenen, insanları görmeye dahi tahammül edemeyen, içine kapanık biri haline gelmekten, hani şu notu kıt, hiçbir zaman sevilmeyen öğretmenlerden olmak istemiyorum ben. Her zamanki gibi herkese sevecen yaklaşan, duygularının ve hayallerinin peşinden giden o kız olmak istiyorum. İşte, çok fazla düşünmediğimde olduğum kişiden bahsediyorum.

İnanıyorum ki; bir insan mutluysa, diğer insanları da mutlu eder. Biliyorum bir insan mutluysa iyidir ve her zaman iyilik yapar. İnsanların hayatını daha iyi yapmaya uğraşacak kadar bencillikten uzak durur. Bir insan bu kadar düşünmese, daha fazla mavi giyer. Hayatı mavilerle çevrili olur. Daha fazla fotoğraf çeker, daha fazla doğayı özler. Bir insan bu kadar düşünmese, bol bol yüzer. Mesela hemen bir yüzme kursuna yazılır. Daha fazla yazar. Sonra daha fazla müzik dinler. Yürüyüş yapar, çizer. Aşık olur mesela. Bilmediği yerlere gider. Mesela Kapadokya'da günün doğuşunu izlemek için her yolu dener. Yola çıkar. Ehliyet alır. Hep güler. Çok güler. İnsanları pek sever, hayvanları da. Çokça sevilir. Eğer bir insan aklından çok kalbinden geçenleri yaşamaya başlasa, dünya değişir.

Bu hayatta geri alamayacağımız tek şey, ölüm. Henüz hala hayattayken her zaman kendimizi değiştirebiliriz. İnanıyorum buna. Her şey için çok geç olmadan, kendi hayatımız için mücadele edip, olmak istediğimiz insan her zaman olabiliriz. Bunun için harekete geçmek gerek. Belki başlarda küçük bir hareket gibi gelen şeyler ilerde hayatımızı değiştirebilir. Sizin kendinizde değiştirmek istedikleriniz neler olurdu?



"Bugünlerde, insanların size nasıl davranacağınızı söylemesinin milyonlarca yolu var. Halk içinde nasıl davranacağınızı, neyin havalı neyin havalı olmadığını, neyin güzel neyin güzel olmadığını…Ama havalı olmaktan daha iyi olan şey ne biliyor musunuz? Mutlu olmak."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder