11.09.2016

Erteleme Sanatı


Zaman geçiyor, hayat geçiyor, gençlik, yaşam ve daha nicesi. Çok uzun zaman boyunca istediklerimi elde etmek için ve harekete geçmek için hep bekledim. Yarına, sonra ondan sonraki güne erteledim. Hep doğru günün gelmesini bekledim. Ama hiçbir zaman gelmedi o doğru zaman. Çünkü doğru zaman 'şimdi'ydi, bilemedim. Farkına varamadım. Velhasıl ben çok güzel ertelerim dostlar. Öyle güzel ertelerim ki üzerinden yıllar bile geçebilir. Sonra hep pişman olurum ama gene ertelerim, hep ertelerim.

Bir gün, şu anda sahip olduklarımıza sahip olamayacağız. Belki başarı, gençlik, sağlık ya da başka bir şey ellerimizden kayıp gidecek. Zaman ellerimden kayıp giderken, onunla yarış içindeyim. Ama hep yeniliyorum çünkü hep erteliyorum. Ama oturup ciddi bir karar aldım hayatımla ilgili. Artık ertelemek yok! Ders mi çalışılacak hemen yapılacak o iş. Spora mı yazılacak bir-iki gün içinde gidilecek o spora. Bloga her gün yazmak mı istiyorum? Her gün yazacağım o zaman. İngilizce öğreceksem hemen bugün başlıyorum! Dünyayı gezmek istiyorsam, önce kendi etrafımdan başlayacağım gezmeye. Bundan sonra zamanın kıymetini en iyi ben bileceğim. Keşkeleri bırakmak için harekete geçeceğim. Çünkü yalnızca bir yaşam hakkımız var. Dünyaya bir kez geldik. Evet, belki inançlı bir insansanız benim gibi başka bir dünya daha var ölümden sonra. O zaman daha önemli ya, ertelememek. Bu hayatta ne yaparsak onu biçeceğiz öteki yaşamımızda. 

Ertelemenin felsefesini çözdüm. Bir insan ertelemekte ne kadar iyiyse, hakkında çok şey öğreniyor. Ertelemenin tek sebebi uzun vadeli hayaller ve mutlulukların kısa vadeli tembelliklere yeniliyor olması. Kendim için çok önemli olan bir şeyi çoğu zaman şu andaki rahatlığım için öteliyebiliyorum. Sonrası mı? Sonra zaman geçiyor, yıllar, günler, saatler, dakikalar ve saniyeler... Sonra hayallerine uzak bir ben çıkıyor ortaya ama ertelemede son derece başarılı biri. Hiç ben gibi değil. Başka biri sanki. 

Yelkovanla akrep birbiriyle yarış içindeyken, zaman parmaklarımın arasından kayıp giderken onları uzaktan izleyemem. Haketmiyorum bunu, sen de öyle! O yüzden artık bırakıyorum uyumayı, güneşin doğuşunu izlemeyi başka bir güne bırakmaktan vazgeçiyorum. En sevdiğim diziyi izlemeyi başka bir geceye bırakmayı bırakıyorum! Hemen bu gece, uykusuz kalıp avuç avuç dizi izleyeceğim. Çünkü başka bir gün olmayacak yanıma kalan. Şu an var yalnızca. Sadece ona sahibim. Ne gelecek benim ne de geçmiş. 

2 yorum:

  1. Hayatımdaki en büyük erteleme işdir. Profesyonel olarak erteliyorum ve çok şey öğreniyorum. İşe girersem de saati erteleme konusunda profesyonel olabilirm. :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertele ertele ömür bitiyor sonra...

      Sil