23.09.2016

Senden Önce Ben (Film)

senden önce ben filmi ile ilgili görsel sonucu

Şurada kitap hakkında daha önce bir yazı yazmıştım. Tıklayarak okuyabilirsiniz. Şimdi ise; uzun zamandan sonra Senden Önce Ben'in filmini izledim, ondan biraz bahsedeceğim. Öncelikle elbette çok güzel bir film. Gerçekten çok iyi. Ancak kitap kadar değil. Zaten bilerek sinemaya gitmemiştim. Aynı Yıldızın Altında'yı ilk önce sinemada izlemiştim. Bayılmıştım. Ancak eminim ki önce kitabı okumuş olsaydım bu şekilde olmayacaktı. Senden Önce Ben'i de kitabı okumadan izleseydim eminim ki aynı durum olacaktı.

Oyuncular cuk oturmuş diye düşünüyorum. Emilia Clarke zaten çok samimi bir kadın dolayısıyla rolün altından başarıyla kalkmış. Sam Claflin da o İngiliz aksanıyla beni etkiledi diyebilirim. Doctor Who dizisinden tanıdığımız Jenna Coleman da Lou'nun kız kardeşi rolündeydi. Tanıdık yüzler görmeyi çok sevdim filmde. Bana asıl süpriz Harry Potter'de Neville karakterini canlandıran Matthew Lewis'in filmde oynaması oldu. Buna gayet memnun oldum tabi ki. Beni bilen bilir, deli gibi Harry Potter hayranıyımdır. Yani anlayacağınız oyunculardan gayet memnun olduğum bir filmdi. Kitabı zaten çok sevmiş, sonunda uzun uzun ağlamıştım. Dolayısıyla filmi sevmemem ve sizin de sevmemeniz için bir sebep kalmıyor ortada. Sadece kitabı daha önceden okuduysanız film biraz daha az heyecanlı gelebilir. Ancak filmin sonunda da bir boşluk hissettim. Uzun uzun bakakaldım. Kitaba sadık kalınmıştı. Bu da hoştu. En nefret ettiğim şey harika kitapların senaristler tarafından mahvedilmesi.

Görsel sonucu

Film müziklerinde ağırlıklı olarak Ed Sheeran imzası vardı. Daha önceden severek dinlediğimiz müzikler kullanılmış. Tam sonbaharda izlenecek, birazcık hüzünlü, birazcık yeni başlangıçlara özendiren, tatlı bir film arıyorsanız hiç düşünmeyin derim. Senden Sonra Ben'i okumayacağım. Çünkü biliyorum ki, ilk kitap çok beğenildi ve harikaydı ama Senden Sonra Ben sırf ticari bir amaçla yazıldı. Yani zaman kaybı olarak görüyorum. Ve beni ilk kitap kadar etkilemeyeceğini de biliyorum.

Görsel sonucu
Şimdii, gelelim filmde en çok hoşuma giden şeye. Tabi ki de İngiliz aksanı! Emilia Clarke İngilizmiş bilmiyordum. Ama bir tek ben mi bu kadar seviyorum bu aksanı yahu! Tam İngiliz filmiydi. Filmin atmosferi hep bu şekildeydi.  Gene, İngiltere'yi görme merakım arttı. Sıcacık bir film dediğim gibi. Kitabın yanında sönük kalsa da zaman kaybı olarak görmedim. Hatta bana bir şeyler kattığını düşünüyorum. İzleyin ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder