18.12.2016

Kendini Sev


Bu hayatta her şeyin başı bana kalırsa kendini sevmek, kendine değer vermek. Ülkemizde ve dünyada karışıklıkların ve savaşın yaşandığı şu dönemde herkesin morali bozuk. Ben de şu birkaç gündür çok mutlu değilim açıkçası. Yaşanan olaylar herkesin tadını kaçırdı. Neden sürekli savaş halindeyiz, neden birbirimizi sevemiyoruz, içimizdeki bu kin, nefret niye? Bunları sorguluyorum sürekli. Sanırım her şeyin başı sevgi. Bir insan kendini sevmediğinde etrafındakilerle kavga halinde olur. Kendi mutlu değilken nasıl başkalarını mutlu edebilir ki zaten? Kendini sevmeyen biri başkalarını sevebilir mi? Kendisiyle kavgası olanın bana kalırsa başkalarıyla da kavgası olur. Başkalarıyla kavgası olanların yaşadığı sevgisiz bir toplumda da her şey yaşanır bana kalırsa. Halkını sevmeyen siyasetçiler var mesela. Kendi içleri kirli. Onlar benciller. Kendilerini de sevmiyorlar ki. Yalnızca bu insanlardan ne kadarını alabiliriz hesabı onlarınki. Sevseler, bu kadar duyarsız kalabilirler mi? Ben inanmıyorum haberleri olmadığına. Bu bombaların engellenemeyecek olmalarına inanmıyorum, kim ne derse desin.

Kendimden biliyorum. Kendime bazı zamanlarda fazla yükleniyorum. Yaptığım hatalar yüzünden suçluyorum kendimi. Böyle olunca kendimi sevemem ki. Başkalarını hiç sevemem. Sonra farkına varıp duruyorum. Çünkü kendime olan sevgim ufacık bile azalsa hemen çevremdeki insanlarla da çatışmaya giriyorum. İçim bir huzursuz oluyor. Bu yüzden her şeyin başı insanın kendisini sevmesi. Ama bu bencillik değil. Çünkü bencil olan insanlar bana göre kendilerini de sevmeyenlerdir.

İnternetten bulduğum bir olumlama videosunu dinlemeye başladım. Bir ay boyunca sabahları kalktığımda ya da akşamları yatmadan önce dinlemeyi düşünüyorum. Siz de Youtube'a 'kendini sevme olumlaması' yazarak bulabilirsiniz. Sizi bilmem ama ben bir şeyin 40 kere söylenince olacağına inananlardanım. O yüzden videoyu dinlemeye başladım. Kendimin kusursuz olmadığını biliyorum. Her insan gibi benim de hatalarım ve eksiklerim var. Ancak elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım. Ve kendimi tüm hatalarım ve kusurlarımla kabul edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder