31.01.2017

KİTAP YORUMU | | Stefan Zweig- Olağanüstü Bir Gece


Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.

Stefan Zweig sanırım gerçekten bilge bir adam. Hayatın sırlarını, insanın derinliklerini çözmüş bir yazar. Kitapları okunduğu zaman kesinlikle insana bir şeyler katabilir. O yüzden diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Şimdiden diğer eserlerini de ekledim okunacaklar listeme. Bu yazarı bırakmak istemiyorum. Beni içine çekti. Olağanüstü Bir Gece, yazara ait benim okuduğum ilk roman. Burjuva sınıfına ait zengin bir adamın yaşamdan aldığı zevkin son bulmasıyla başlıyor hikaye. Hiçbir şeyden zevk alamayan, her istediğini elde etmeye alışmış karakterin içine doğru bir yolculuktu sanki. Onun psikolojisinin derinliklerine şahit oluyoruz. Bir adamın kendini ve mutluluğunu yeniden buluşunun hikayesi. Kendimden bir şeyler buldum. Hayatın amacını sorguladığım şu zamanlarda karşıma tesadüfen çıktığını düşünmüyorum. Sanırım bu hayatta çok az şey tesadüf.

Gayet kısa bir roman. Hikaye de denilebilir bana kalırsa. Toplam 69 sayfaydı. Bir günde bitirdim. Olay örüntüsünün basitliğine rağmen sonunu bitirmek için sabırsızlandım. Karakterin nasıl yaşamdan yeniden zevk almaya başladığını sonuna kadar merak ettim. Kitabın sonunda yazarın vardığı yer çok hoşuma gitti. Kendime ders çıkarttım. Diyorum ya hayatı sorguladığım bu zamanlarda çıktı karşıma diye. Sorduğum bazı sorulara yanıtlar buldum. Ayrıca uzun zamandır kitap okuyamama problemini de yendim bu romanla. Hem ince olması, hem sonunu merak etmem bunda etkili oldu. Okuyamama problemi yaşıyorsanız kesinlikle önereceğim ilk kitaplardan.

Kitabın ilerleyişinde anlamlandıramadığım bir nokta oldu. Yazar, bu olayın yerine farklı bir olayla mesajını verebilirdi diye düşünmedim değil. Kitap mükemmel değildi. Ama naifliği, romantik havası beni içine çekti. İşlediği konuyu da son derece hayatın içinden buldum. Artık o kadar az şeyden mutlu oluyoruz ki; bize sevmenin, küçük şeylerin önemini yeniden hatırlatıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder