17.01.2017

Paulo Coelho-Simyacı


Kitap: Simyacı
Orijinal Adı: O Alquimista
Yazar: Paulo Coelho
Çevirmen: Özdemir İnce
Yayıncı: Can Yayınları
Goodreads Puanı: 3.76 (936.111 oy)
Sayfa Sayısı: 186

ARKA KAPAK:

Simyacı, dünyaca ünlü Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun üçüncü romanı. 1996 yılından bu yana Türkiye'de de çok okundu, çok sevildi, çok övüldü bu kitap. Bir büyük Doğu klasiği olan Mevlâna'nın ünlü Mesnevî'sinde yer alan bir küçük öyküden yola çıkarak yazılan bu roman, yüreğinde çocukluğunun çırpınışlarını taşıyan okurlar için bir "klasik" yapıt haline geldi.

Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago'nun masalsı yaşamının öyküsü. Ama aynı zamanda bir "nasihatnâme"; "Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl kuracaksın?" gibi sorulara yanıt arayan bir yaşam ve ahlak kılavuzu. Mistik bir peri masalına benzeyen bu romanın, dünyanın dört bir yanında bunca sevilmesinin gizi, kuşkusuz bu kılavuzluk niteliğinden kaynaklanıyor.

Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp, güneşin doğuşunu izlemeye benziyor.

Paulo Coelho ile daha önce "Elif" kitabı sayesinde tanışmıştım. Onu okuduğumda da aklımda kalmıştı uzunca bir süre. Simyacı da öyle oldu. Paulo Coelho yazarlık yapmadan önce ülkesi Brezilya'da oldukça tanınan bir şarkı sözü yazarıymış. Gazetecilik de yapmış. En sonunda yazarlığa başlamış ve iyi ki de yazıyor!

Sonunu merak ettiğim, okurken bir şeyler öğrendiğim bir kitaptı. Sayfaları hızlı hızlı çevirdim. Kahramanın hazineye ulaşıp ulaşamayacağını merakla bekledim. Ben kitaplarda en çok bu merak duygusunu arıyorum sanırım. Sonunu merak ettiğim müddetçe ya da bana yaşattığı duyguları sevdiğim müddetçe bir kitaba bağlanıyorum, o kitabı okunmaya değer görüyorum.

Simyacı öyle bilindik tarz kitaplardan değil. Zaten Mevlana'nın Mesnevisindeki bir hikayeden esinlenerek yazmış Paulo Coelho. İçinde mistik ögeler fazlaca vardı. Bir çobanın hayatı sorgulaması ve bir hazinenin peşine düşmesiyle başlıyor her şey. Bulunduğu yerden uzaklara gitmeyi göze alan çobanımız çıktığı yolda hayata dair gerçeklerle ve bilgece düşüncelerle karşılaşıyor. Onunla birlikte hayatın anlamını sorguluyoruz. Mısır topraklarına ve çöle yolumuz düşüyor. İspanyadan, Mısır piramitlerine uzanan bir hikaye.

Bu arada Can Yayınları'nı çok seviyorum. Söylemeden edemeyeceğim. Kitap fuarında stantlarını görmeliydiniz cidden. Çok güzel indirimler ve harika kapaklı kitaplar vardı. Önünden ayrılmak istememiştim. Paulo Coelho'nun diğer kitapları da Can Yayınları'ndan çıktı. Şimdi gözümü yazarın Casus isimli kitabına diktim. Onu da merak ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder