7.02.2017

KİM OLDUĞUNU KEŞFETMEK


Kim olduğumuz, dünyaya niçin geldiğimiz gibi sorular sormak hele ki benim gibi çok düşünen bir insansanız sormaktan kaçamayacağınız düşünceler haline geliyor. Büyümeye başladığım günden beri kim olduğum ve ne olmak istediğim sorusu hep vardı. Lisede birkaç öğretmenim yol gösterdi farkında olmadan. Belki düşüncelerimde etkili olduklarının farkında bile değillerdi. Hayranlıkla derslerini dinlediğim İngilizce öğretmenim dünyayı gezen, gezdiği yerlerden bize de bahseden biriydi. Hemcinsim olmamasına rağmen onu idol olarak almıştım lisede. Yazmak benim için vazgeçemeyeceğim, yapmaktan hiç bıkmadığım bir şeydi. Yazmak konusunda hiç düşünmedim çünkü hayatımda hep vardı. Sonra okumak tutkum oldu. Kitaplarla tanıştım. Onu da hiç sorgulamadım. Hayatımın tutkusu oldu resmen okumak. Üniversiteye geldiğimde tekrar bu soruları sormaya başladım. Ben kimdim, ne istiyordum şu hayattan. Kendimi keşfetmem gerekiyordu. Kim olduğumu bilmem. Sanki okumak ve yazmak tamam güzeldi. Ama hayatımda hep olmuştu işte. Sorgulamamıştım ki. Yazmak ve okumak içimden geliyordu. Ama sanki bu yeterli değildi. Sadece okumak ya da yazmak değil başka bir şey daha istiyordum hayatımda. İşte üniversitede tek tutkumun bu olmadığını fark ettim. Yeni yerler görmek, yeni insanlarla tanışmak, fotoğraf çekmek istiyordum. Bir gün gerçek bir gezgin olmayı hayal ediyorum. Bir kere insan kendini keşfedince, hayattan ne istediğini bilince her şey daha da anlamlı gelmeye başlıyor. Hayattan ne istediğimi bulunca 'Ölmeden yapılacaklar listesi' hazırlamaya koyuldum. Ölmeden önce en çok neleri yapmadığım için pişmanlık duyacağımı sorguluyordum çünkü. Listemi henüz tamamlamadım. Biraz zaman alacak gibi gözüküyor. Ama umursamıyorum. Çünkü kim olduğumu biliyorum, hayattan ne istediğimi de. Kim olduğumu keşfettim diyebilirim. Belki uzun zamanımı aldı ama değdi. Zaten henüz tam olarak keşfetmiş de değilim. Her gün kendimizi keşfetmemiz ve kim olduğumuzu bilmemiz için yeni bir fırsat bana kalırsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder