12.05.2017

Nasıl Hatırlanmak İsterdiniz?



Öldüğüm zaman insanlar beni nasıl hatırlasın biliyorum. Ama bunları gerçekleştirmek bazen çok zor. Çünkü hayat planlamadığımız koşulların içinde yol aldığımız bir süreç bazen. Bazen bazı şeyler gerçekten kısmet. Ama bazen değil. Çabamıza bağlı. Kendimize güvenimize, neyi daha çok istediğimize bağlı. Nelerden fedakarlık yapıp, nelerden yapmadığımıza bağlı. Bugün geri kalan hayatımın ilk günü. Biraz hüzünlü biraz "Garip". Tıpkı en sevdiğim edebiyat grubunun adı gibi. Onların anlattığı gibi bir tuhaf gün. Ama düşünüyorum; insanlar beni nasıl hatırlayacak? Nasıl hatırlasın? Biliyorum. Biliyorum da bazen çok zor. Benim hayat yolum, hedeflerim, hayallerim hep zor. Pes etmeye yer yok. Ama ben pes ediyorum bazen en başında. Bugün geri kalan hayatımın ilk günü. Ve ben nasıl hatırlanmak istiyorum?

Blogumu uzun zaman önce hayallerimi gerçekleştirmemde bana rehberlik etmesi için açmıştım. Geriye dönüp baktığımda, ben neleri başardım, hangi hayallerime ulaşabildim görebilmek için... Biraz yol aldım ama istediğim yere çok uzağım. Uzağım ve çok tembelim. Uzağım çünkü zaman hızla geçiyor. Uzağım ama bugün geriye kalan hayatımın ilk günü. İçim bir yaz akşamı gibi ferah ve huzurlu değil. Ama hayallerim var gerçek olmayı bekliyorlar. Çünkü ben nasıl hatırlanmak istediğimi biliyorum. Öldüğümde başarmış olmayı diliyorum, insanların hayatlarına dokunabilmeyi diliyorum. Bir sürü ülkeden bir sürü insanla tanışmayı, insanlara karşı hep kibar olmayı diliyorum. Bir sürü dil bilmeyi ve çok okumayı diliyorum. Dünyayı gezmeyi diliyorum. Yüksek lisans yapmayı diliyorum, kitap yazmayı diliyorum.

İnsanlar, öldüğümde benim için "O başardı, ülke için ve insanlar için çalıştı. İnsanların hayatlarını değiştirdi." desinler istiyorum.  Kimse bilmese de ben bileyim istiyorum. Bugün geriye kalan hayatımın ilk günü. Çok mutlu değilim, ağlamaklı bir hal. Aşık değilim, hiç olmadım. Ama hayatta her şey aşk değil. Biliyorum. Büyüyorum. Biliyorum ama hep de çocuk kalacağım. Onu da biliyorum.

Bugünden sonra ben ben olmak istiyorum. Allah'ın bana birazcık daha kendim olma şansını tanımasını diliyorum. Hayallerimi diliyorum bugün. İyi hatırlanmayı diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder